Selasa, 16 Disember 2014

Hero ku sakit mata

Assalamualaikum

Hari ni aku nak citer sikit berkenaan smlm haa ...hari ni tp cite smlm haha suke hati aku lah nak cite kan

ok smlm lebih kurang pukul 4 lebih wife aku call bagi tahu yg anak aku mcm kena sakit mata , sebab dapat info dari mak cik yg jaga tu katenye mata ank aku tu mcm berair dan mula merah , Jadi aku pun amk keputusan nak balik tepat jam 5.30pm so bole la hantar ank aku pergi klinik, tiba2 tgh siap2 kemas ade pulak user ni cari aku, haish.... nak x nak kena layan gak  bak kate omputeh "customer is always right" betul ke? ntah kadang2 mcm x right gak lah hmmm

Jadi aku pun buat la keje sampai selesai , tgk2 jam da kul 6.15pm alamak lewat dah ni!

ape lagi berlari lah umpama perlari pecut yg nak abiskan larian kegarisan penamat ...Teeett ok scan card pun selesai

x abis kat situ berlari gak nak msk lif nak menunjukkan yg aku ni nak cepat hehe...tp memang pown sbbnye aku kena redah 1 jam 45 minit untuk sampai ke rumah... maklumlah rmh aku dgn tempat keje jauh jadi  korg kira la sendiri dari ara damansara ke Sg Besar selangor tiap hari ulang alik berapa kilogram eh kilometer hehe saje je gurau ....

Di pendekkan cerita sampai je tanjung karang hujan gerimis le pulak aik mcm mane ni nak redah ke x nak , aku tgk hujan mcm renyai2 je tp bila da sampai sekinchan aduh makin lebat kak oi.... aku pun nekad kan buat gaya bawak superbike dgn tundukkan kepala ke meter motor, ni kalau org tgk da mcm rempit pun ada tp lantak lah janji x kuyup

sampai kalau x silap aku parit 23 hujan makin ganas aku nak brenti pun payah dgn keadaan jalan gelap tambah hujan pulak tu, akhirnya dari jauh aku ternmpk cahaya lampu dan papan tanda "aneka daging kerepek" lebih kurang gitu lah , aku bukan tgk sgt papan tanda mlm2 mcm tu

Aku brentikan moto then cepat2 kluarkan baju hujan ...ok BAJU HUJAN ada dalam beg hokeh hihi
ni la perangai aku selagi x kuyup jgn harap la aku nak berenti , bukan ape pasal jauh lagi aku nak sampai destinasi biasenye , kadang2 kene hujan time nak g opis, hujanye mula kat sekinchan tp brenti kat ijok tp aku bedal je pakai baju hujan sampai ara damansara hahaha ...

lantak pi la ape org nak kate janji aku sampai sebelum 8.30 am hehehe

ok berbalik semula kat tepi jalan td ...dah tentu la aku sarung baju hujan x kan la aku kluarkan pastu tgk je kan kan ....

tgk jalan da clear aku pun msk semula kejalan besar dan kali ni dgn kelajuan yg lebih lagi tp brape laju x taulah sbb cable meter motor aku da putus , ni bukan motor aku terlebih power tp sbb dah sampai masa , mane xnye motor da dekat 8 tahun berjasa huhu... x pe la moto t aku ganti la cable meter tu (mcm ckp dgn beruang) hihihi



akhirnye aku selamat sampai ke rumah ...alhamdulillah syukur ...ini la setiap kali aku sampai je rmh aku rase seolah2 baru balik dari medan perang , knape medan perang ?....

hmm sbbnye aku hari2 travel naik motor ...umum tahu penunggang motosikal adalah penyumbang indeks tertinggi dalam graf kemalangan jalan raya hmmm ,peh ayat x bole blah hahaha

Lepas bagi salam aku pun msk rmh..wife aku sambut
"bila abg sampai x dgr pun bunyi motor?" hehe kalau korg pernah baca entri aku sblm ni korg mesti perasan yg aku citer pasal rmh sewa ...so rmh sewa yg baru ni memang selesa sampaikan bunyik motor pun wife aku x dgr huhu...tp bahaya gak kan mcm tu hmmm...

msk je rmh aku tgk anak aku relak tgk citer feberet die Thomas and friend siap ajak ayah die join skali ... aku pun layannn

bila tgk mata die ermm memang ada mereah sikit keliling mata mcm bengkak dah tp anak aku still aktif ,bila rasa dahi ada panas sikit..wife aku ckp td da cek suhu ada naik sikit dalam 36.7..kalau x silap normal 35 kan ..?  kalau salah tolong betulkan aku ye tq .. mcm mane wife aku tahu pasal suhu ni ek ?? hehehe dalam ramai2 yg baca ni mesti ada yg tahu kan so aku bg tahu utntuk yg  tahu lagi la ..kami dirmh memang sediakan satu kabinet ( betul ke ni ke laci) untuk simpan ubat2 dgn yg sewaktu dgnye so salah satunye termometer ....yg ni aku beli digital just in case utk perkara2 mcm ni lah bukan anak aku je bole pakai mak bapaknye pun bole guna gak so krog bole la beli satu bg yg blm ada ,mesti ada gunanya nanti...aku beli x mahal murah je dalam kalau x silap RM 15 jek bole beli di mana2 farmasi

ok sambung balik ...aku pun siap2 mandi dan salin baju ..kami pun keluar semula naik keta utk bawa hero aku tu gi jumpe doktor

Di pekan Sg Besar ni klinik panel utk aku cuma ada 2 je so aku pilih yg x ramai org ...x perlu la nak sebut nama klinik tu kan ..msuk je klinik terus daftar ..disebabkan anak aku pernah dtg klinik tu urusan jadi cepat sbb rekod lama mash valid

mase tu ada sorg pesakit kat luar ..tp dgr ade suara budak nagis2 kat dalam ...hmm khatan ke ??

x lama budak tu kluar ,emaknye senyum je tgk aku mungkin die tahu anaknye terjerit2 kuat mase dapat rawatan td huhu kesiann...ingatka kena sunat upenye jangkitan kuman kat kaki...disebabkan kedudukan kami x la jauh sgt so aku bole dgr mak die bebel "sbb tu la mama slalu ckp kena jaga kebersihan diri"

peh kalau aku pun malu weyyy.... tp nak buat mcm nekan da jadi telan je la ...ceh  mcm kena plak kat aku hehe

"Aisy" nurse panggil anak aku masuk ... anak aku ni sakit mcm x sakit je td jerit sana sini lari tgk ikan ...tp bila da msk nmpk doc terus senyap ...oh sebelum terlupa nak aku ni baru berusia 1 tahun 5 bulan ye ... aku dukung anak aku tu duduk sebelah doc ...bila doc angkat je tgk ank aku da start nagis haha kesian die ..td kat luar bukan main ceria lagi hahaha

doc pun suluh mata, cek suhu badan dan doc sahkan ada sikit demam ...aku tgk doc ni perhati je anak aku pastu die ckp

"your son ni aktif ye tgk sana sini" aku yekan je lah mungkin sbb lelaki memang lasak kot ...positif je lah..huhu

tgh doc layan doc dgn anak aku ...nurse pun msk utk jumpe doc

Nurse "Doc ada customer nak beli ubat sakit kepala " siap sebut nama ubat tu ...Peh zaman sekarang memang maju org dtg klinik siap sebut nak beli ubat apa..hmmmmm

Doc " ini la zaman sekarang sume worang pun pandai2 tgk internet , x tau apa2 terus beli x tau apa kesan 10 tahun sume abis ,sakit buah pinggang " aku senyup je " Ye ye " sbb x tau nak ckp ape dgn doc tu  hahahaha... aku pun suda pining dgn doc yg tetiba emo ni

Tak lama lepastu kluar dah ...anak aku td siap flying kiss kat doc tu hahahaha memang aktif...syukur alhamdulillah x da ape yg serius just sakit mata biasa

dapat ubat demam, antibiotik ubat titis mata dgnn ubat sapu mata..lepas buat pembayaran kami pun pulang ke rmh

Sampai rmh anak aku mintak bukak movie die la mcm biasa

" tuuut tuuut omes omes" tut tut tu bunyi kretapi nak tgk citer Thomas and Friend la hehe
Aku pun buka la citer tu sambil wife aku keluarkan ubat2 td ...so senang sikit nak pancing anak aku mkn dan kasi ubat ...Tiba -tiba ......

wife aku ckp " bang ni betul ke tarikh luput ubat ni?" aku tgk APA??!!!  Exp NOV 14!!! wooww
darah aku yg td normal tetiba jadi abnormal
tetiba kau teringat doc td bebel ...perhg geram pun ada ...bole pulak bg ubat expired ....untuk budak pulak tu ... xpe2 sabar2 ....aku cool down blk ...ckp dgn wife ubat tu jgn bagi dulu ..sbb ubat tu antibiotik pulaknye huh...


so pesanan aku tuk korg kat luar sana x kira la amk ubat dari mana pastikan periksa dulu tarikh luput ubat yg klinik bagi , kalau x jumpe selak stiker ubat tu sampai jumpe .... ingat setiap ubat pasti ada expired datenye jadi sebelum nak salahkan pihak klinik kita juga kena waspada... sbb perkara mcm ni bole elak lagi jika ibu bapa peka terhadap ubat2 tan yg diberi walau pun sah2 memang salah klinik so ape pun "Tiada manusia yg sempurna di atas muka bumi ni"

ok lah next enrti nanti aku cont citer pasal ubat expired td hokay chow ......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan