Selasa, 30 Disember 2014

Kemalangan Didepan Aeon Big Batu Pahat

Assalamualaikum dan selamat sejahtera


Tiba-tiba teringat kejadian yang berkalu didepan mata semasa aku dengan wife balik bercuti di Johor

Kejadian kemalangan kecil antara sebuah kereta proton perdana dan Toyota LE. Mase ni aku dan wife baru je keluar dari Aeon Big batu pahat dan kebetulan aku nak berkejar ke klinik sebab anak bujang aku tu macam kena demam campak. Nak jadikan cerita , keluar je parking depan Aeon Big tu aku membelok kekiri menghala ke Mc Donald, bagi orang johor mesti tahu kan ...
kalau ada yang tak tahu korg bayangkan je lah haha

so sebelum sampai ke lampu isyarat tu kereta dah mula berbaris disebabkan lampu telah bertukar ke merah, dari jauh aku nampak sebuah kereta Toyota LE kalau tak silap sedang cuba untuk menyelit masuk kelaluan utama, kereta aku adalah giliran yang ke 3 , jadi aku nampak dengan jelas apa yang berlaku, Aku andaikan pemandu kereta perdana ni orang mudah sebab gaya dan solekkan  kereta tu menggambarkanye dan toyota LE tu pulak pak cik dalam lingkungan 40an dengan keluarganye

Bila lampu isyarat bertukar hijau je , toyota LE tadi masih lagi teragak-agak nak masuk kelaluan utama, jadi mungkin disebabkan kurang iman dan sifat sabar kereta perdana tadi cuba memintas kesebelah kiri toyota LE, namum ........ ni lakan sifat tak sabar memang tak da faedahnye malah merugikan diri...ok ok jangan mara aaa hehehe sambung balik ... Kereta perdana td pun cuba untuk memintas ikut laluan kiri akan tetapi kereta perdana tu pun teragak-agak jugak adoi ...kalau satu kereta teragak-agak bila dua kereta jadi teragak-agak-agak -agak ...haaaa agak-agak kau orang bila aku nak jalan ni... anak aku tengah tak sihat ni ...yang 2 ekor kereta depan ni pulak tak nak gerak lagi

Tiba-tiba toyota LE tadi cuba untuk bergerak tanpa menyedari sebelah kirinye terdapat sebuah lagi kereta ...ape lagi kreeekkk bunyi bumper perdana bergesel dengan pintu sebelah kiri toyota LE, kereta toyota tadi terus berhenti ...aku yang tengok ni debor gak rasenye huhu... pemandu proton perdana keluar dari kereta dan terus kedepan kereta untuk melihat keadaan bumpernye ...tp yang peliknye pemandu toyota tu tak pulak keluar haish ....aku perati je gelagat mereka ni.... pemandu toyota tadi hanya keluar selepas pemandu perdana tu melemparkan ........ senyuman ....ape korang ingat die nak lempo kasut ke batu hahahaha gurau.....

eh da macam novel pulak nih ....hokeh-hokeh aku sambung ... aku pulak jadi mangsa keadaan mane taknye nak potong kereta tengah banyak jalan pulak sempit hadoiyai.....so tunggu la sekejap ...kot-kot mereka nak settle ...tak pe la pikir balik kalau kena kat aku mau buat benda sama bincang elok-elok
kannnn........tap........... makin aku tunggu makin buat macam dorang berdua je yang ada atas jalan mase tu.... dekat 30 minit jugak lah... ape korang rasee................manelah aku tahu korang rasa ape ...ntah-ntah da rasa boring baca nih haahahaa (tepuk dahi)

Dengan aku agak rush nak kejarkan klinik, mase tu da dekat pukul 10 malam ...ok malam ok malammm......perbincangan masih berjalan ...ntah ape yg tak kena pun tak tahu ..... lampu dah bertukar hijau ke merah balik ... darah aku yang tadi normal dan bebelaskasihan terus naik mendadak dan rasa belas kasihan tu makin pudar .......tttiinnt  hon skali kot dorang terkezut kan ...

ehh tak de riaksi punn... tengok pung tidak ....aikkk makin geram aku nih... orang belakang da mula hon jugak ni... tiinttt hooon lagi pun sama .... hokehh ini suda lebih garisan ....da macam menurun gak gigil aku mase ni ...  ape lagi aku pun keluar lah dengan berani takut maklumlah bawak anak bini kang jadi ape-ape aku sorang ok la lagi ni ada famili oii...



aku " banggg.... kalau nak bincang pegi tepii lahh...ni keta da panjang orang lain pun nak jalan!!! " agak terjerit gak lah aku mase ni... da tak kira la ape pangkat 2 manusia depan aku tu... bila dah macam tu,dua manusia tadi bagai tersentap terus masuk kereta masing-masing dan yang peliknye dorang blah sorang ke kiri sorang kekanan ... aik mcam tu je ??

punye la lama aku tuggu last -last itu jeee...

aku pun gerak lah balik nak cari klinik yang masih buka... tapi bukan rezki anak aku malam tu sume klinik da tutup hmmm

tapi alhamdulillah esoknye aku hantar anak ke klinik dan doc sah kan anak aku bukan kena demam campak tapi jangkitan virus ape benda ntah payah beno aku nak naipnye so doktor bagi ubat sapu je ... now anak aku da sihat alhamdulillah

tak tahu la ape kisah dua kereta tadi selepas tu.... moralnye jika kita terlibat dengan kemalangan kecil nak pulak betul-betul depan lampu isyarat , tak payah la nak bermesyuarat bagai...kena fikir orang lain yang tak terlibat ade hal masing-masing ...lainlah kereta tu dah langsung tak boleh gerak hah itu haruslah tunggu pihak berwajib seperti polis atau pihak insurans kan......


okey lah pesan aku di musim cuti ni pandulah berhati-hati ingat orang yang tersayang , sementara tu kita jangan lupa kepada mangsa banjir dipantai timur , semoga Allah permudahkan urusan mereka insyaallah ....


hokey jumpe lagi nexts entri bye .....





Tiada ulasan:

Catat Ulasan